Schaffer 2628 jest jedną z najbardziej zwinnych i zwrotnych maszyn w swojej klasie. Zastosowane w tym modelu ładowarki rozwiązania należą do najnowocześniejszych i najbardziej ekonomicznych, co pozwala na uzyskiwanie doskonałych osiągów. Bardzo dużą siłę ładowarki uzyskano dzięki wysokociśnieniowej pompie tłoczkowej. Ciśnienie w układzie napędowym ponad 500 bar jest bezkonkurencyjne w swojej klasie. Niezawodny silnik Kuboty 18,5 kW (25 KM) bardzo dobrze współdziała z układem napędowym nowej generacji. Doskonałe współgranie silnika, pompy oraz hydromotorów sprawia, iż maszyna jest niesamowicie żwawa i błyskawicznie przyspiesza do 20 km/h.
Schaffer 2628 ma także bardzo mały promień skrętu przez zastosowanie hydromotorów, które napędzają oryginalne osie Schaffera. Wysokie ciśnienie w układzie sprawia, że napęd potrzebuje mniej oleju. Wszystko to prowadzi do zwiększenia wydajności, zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym zmniejszenia kosztów. Zastosowane elementy są znacznie wydajniejsze niż potrzeba. Jako ciekawostkę można podać fakt, iż hydromotory ładowarki (które napędzają osie) mogą rozwijać prędkość nominalną 3700, jednak podczas pracy ładowarki wykorzystują w niewielkim stopniu swoje możliwości (maks. 800 obrotów na minutę). Oznacza to, że zużywają się bardzo wolno, a maszyna jest bardzo cicha.
Silnik | 3-cylindrowy chłodzony cieczą silnik Kubota diesel |
Moc | 18.5 kW (25 KM) |
Masa robocza | 1850 kg |
Ogumienie - standardowe | 10.0/75-15.3 AS, offset 0 |
Długość z łyżką standardową | 3550 mm |
Szerokość | 1060 - 1280 mm |
Wysokość | 2200 mm |
Promień skrętu | 780 mm |
Udźwig maks. | 1600 kg |
Obciążenie destabilizujące na wprost (paleciak)* | 789 - 941 kg |
Obciążenie destabilizujące na wprost (łyżka)* | 1041 - 1191 kg |
Wysokość podnoszenia (punkt obrotu łyżki) | 2880/3110** mm |
* zgodnie z ISO 8313 (ramię na wprost), ** opcja: wysokie podnoszenie
Wyposażenie standardowe
Moc silnika: | poniżej 50 KM |
Typ ładowarki: | Przegubowa |