Traktory z gamy Forterra cechują się doskonałymi osiągami i solidnością. W skład gamy wchodzą trzy warianty: Podstawowy model Forterra CL jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o zakresie mocy od 96-136 KM oraz skrzynię biegów 24/18. W przeciwieństwie do modelu podstawowego, Forterra HSX jest wyposażony w bardziej nowoczesną przekładnię 30/30 z rewersem hydraulicznym. Najwyższym modelem z gamy jest Forterra HD, który ma wyższą moc (do 147 KM) i posiada bardziej wytrzymałe nadwozie, resorowaną, wielowahaczową oś przednią oraz wielofunkcyjny panel sterowniczy.
CECHY SZCZEGÓLNE
Silnik
Ekonomiczne silniki z 16-zaworowymi głowicami cylindra są opracowywane i produkowane samodzielnie przez firmę Zetor w Brnie w Czechach.. Konstrukcja silnika jest dopasowana do wymagań konkretnego modelu, zapewniając długą żywotność, optymalną obsługę oraz niskie zużycie paliwa. Silniki spełniają normy emisji spalin Stage IV/ Tier 4 i nie zanieczyszczają środowiska.
Przekładnia
Firma Zetor sama projektuje i produkuje własne skrzynie biegów w Brnie w Czechach przy użyciu materiałów wysokiej jakości, zapewniających wytrzymałość, wydajność i wysoką żywotność.
Większa liczba dostępnych przełożeń utrzymuje optymalną prędkość silnika podczas pracy w polu, jak również podczas transportu. Pozwala to na utrzymanie niskiego zużycia paliwa. W najczęściej używanym zakresie roboczym do dyspozycji jest 13 biegów, zaś funkcja automatycznej zmiany biegu jest dostępna nawet jeśli traktor pracuje pod obciążeniem. Wygodniejsza zmiana biegów oraz łatwiejsza obsługa traktorów Forterra wynika także z funkcji automatycznego wzmacniacza momentu obrotowego.
Czterobiegowa skrzynia z trzystopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego, 24 biegów do przodu i 18 biegów wstecznych, 9 przełożeń w zakresie roboczym 4-12 km/h.
Hydraulika
Traktory Zetor FORTERRA są wyposażone w elektrohydraulikę firmy Bosch oferującą wysoką wydajność podczas pracy ze zagregowanymi maszynami. Aby uprościć i usprawnić pracę w terenie.
HitchTronic
Po wprowadzeniu na rynek unikalny system HitchTronic otrzymał wiele nagród branżowych. System zapewnia automatyczne sterowanie tylnego zaczepu trzypunktowego. Podczas używania tego systemu nie ma potrzeby dopasowywania różnych rodzajów regulacji i stopnia ich czułości. HitchTronic sam dokonuje automatycznego pomiaru oporu gleby i dostosowuje ustawienia trzypunktowego układu zawieszenia zgodnie z aktualnymi wartościami. System HitchTronic zwiększa produktywność wykonywanej pracy, a także zmniejsza zużycie paliwa o 5 do 7%.
Kabina
Kabina modelu Forterra zapewnia wysoki komfort niezależnie od rodzaju pracy ciągnika. Podczas pracy nieoceniona jest ergonomia. Kabiny traktorów Zetor są przestronne, a komfort jazdy podnosi deska rozdzielcza z intuicyjnym sterowaniem wszystkimi funkcjami pojazdu.
DANE TECHNICZNE
MODEL |
FORTERRA CL 100 |
FORTERRA CL 110 |
FORTERRA CL 120 |
FORTERRA CL 130 |
FORTERRA CL 140 |
|
SILNIK |
||||||
Typ |
- |
Stage V |
||||
Moc (2000/25/EC) |
kW |
70,4 |
78,4 |
86,2 |
93,2 |
100,2 |
Mocr (2000/25/EC) |
KM |
95,7 |
106,6 |
117,2 |
126,7 |
136,2 |
Obroty znamionowe |
1/min |
2,200 |
||||
Ilość cylindrów/zaworów |
- |
4/16 |
||||
Pojemność skokowa |
cm3 |
4,156 |
||||
Moment obrotowy 2 |
Nm |
420,0 |
471,5 |
507,3 |
557,6 |
606,6 |
Przewyższenie momentu |
% |
42 |
43 |
40 |
42 |
43 |
SKRZYNIA BIEGÓW |
||||||
Typ |
- |
4 stopniowa ze wzmacniaczem |
||||
Ilość biegów (przód/tył) |
- |
24/18 |
||||
Rewers |
- |
Mechaniczny (SynchroShuttle) |
||||
Wzmacniacz momentu |
- |
3 stopniowy (PowerShift) |
||||
Przycisk sprzęgła |
- |
- |
||||
Prędkość maksymalna |
km/h |
40 |
||||
WAŁEK ODBIORU MOCY |
||||||
Typ |
- |
niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM |
||||
Obroty WOM |
obr./min |
Niezależne (540/540E/1 000/1 000E) lub niezależne + zależne (540/1 000) |
||||
HYDRAULIKA |
||||||
Typ |
- |
Mechaniczna |
||||
Wydajność pompy |
l/min |
70 |
||||
Szybkozłącza hydrauliczne |
- |
6+1 |
||||
TYLNY TUZ |
||||||
Sterowanie |
- |
Elektrohydraulika Boch z Hitch Tronic + 2 siłowniki wspomagające |
||||
Typ |
- |
Kategoria II lub Kategoria III N (opcjonalnie) |
||||
Udźwig maksymalny |
kN |
77 |
||||
Udźwig w całym zakresie |
kN |
69 |
||||
KABINA |
||||||
Amortyzacja kabiny |
- |
Na życzenie |
||||
Siedzenie kierowcy |
- |
Mechanicznie amortyzowane z pasem bezpieczeństwa lub |
||||
Ogrzewanie / Klimatyzacja |
- |
Standard / na życzenie |
||||
Ogrzewanie lusterek i szyby tylnej |
- |
Standard |
||||
PODWOZIE |
||||||
System napędowy |
- |
4WD |
||||
Przednia oś napędowa |
- |
Sztywna |
||||
Zbiornik paliwa / AdBlue |
l |
230 / 28 |
||||
Przednie błotniki |
- |
Stałe lub obrotowe (opcjonalnie) |
||||
DALSZE PARAMETRY |
||||||
Masa własna ³ |
kg |
4300 – 5200 |
||||
Masa maksymalna |
kg |
8000 |
||||
Max. Długość / Szerokość / Wysokość |
mm |
5495 / 2375 / 2945 |
||||
Rozstaw osi |
mm |
2490 |
Typ ciągnika: | Rolnicze |
Moc silnika: | 101 - 150 KM, 51 - 100 KM |