Major to uniwersalny traktor rolniczy o kołach średniej klasy, wyróżniający się doskonałym stosunkiem ceny do prezentowanej mocy. Został stworzony do działania wraz z maszynami rolniczymi, jak również jako środek transportu. Traktor Major to pojazd przeznaczony do małych i rodzinnych gospodarstw rolnych, doskonale sprawdzając się także w przypadku drobnych prac wykonywanych na obszarze leśnym, a także prac komunalnych. Traktor Major to traktor na lata - niezawodny, o dużej mocy i prosty w obsłudze.
CECHY SZCZEGÓLNE
Silnik
Dzięki doskonałemu połączeniu wydajności silnika oraz masy Zetor Major wykorzystuje pełnię swojej mocy. Doskonałość silnika polega na niskim zużyciu paliwa, wysokiej niezawodności i prostej konstrukcji. Silnik o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail.
Przekładnia
Traktory Major CL są wyposażone w całkowicie zsynchronizowaną przekładnię z rewersem o czterech przełożeniach i trzech zakresach prędkości. Model Major HS jest dodatkowo wyposażony w dwustopniowy wzmacniacz momentu (PowerShift) oraz elektrohydrauliczny rewers (PowerShuttle). To daje doskonałe stopniowanie dostępnych biegów, utrzymując silnik w zakresie odpowiedniej prędkości obrotowej zarówno podczas pracy w polu jak i podczas transportu, a zużycie paliwa pozostaje na niskim poziomie.
Hydraulika
Hydraulika z mechaniczną regulacją działa niezawodnie w każdych warunkach. Z pewnością docenisz płynną regulację opuszczania, wysoką wytrzymałość i trwałość. Ciągnik jest wyposażony w jedno, dwu lub w przypadku Majora HS trzysekcyjny rozdzielacz hydrauliczny z dodatkowym wolnym spływem oleju.
Kabina
Kabina Traktorów Major jest praktyczna, przestronna, a także zapewnia znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach. Cyfrowa deska rozdzielcza wyświetla wszystkie istotne informacje, wymagane do bezproblemowej obsługi i sterowania traktorem. W traktorach Zetor instalowane są dwa rodzaje dachu. Standardowo jest to dach z lukiem dachowym, zaś wzmocniony dach FOPS lepiej sprawdza się w przypadku traktorów wyposażonych w ładowacz czołowy.
DANE TECHNICZNE
SILNIK |
||
Typ |
- |
Deutz TCD 2.9 L4 (Stage IIIB) |
Rodzaj silnika |
- |
Wysokoprężny, czterosuwowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, CommonRail, z turbodoładowaniem, filtr DOC |
Moc (2000/25/EC) |
kW |
55,4 |
Moc (2000/25/EC) |
HP |
75,3 |
Obroty znamionowe |
obr./min |
2 200 |
Liczba cylindrów / zaworów |
- |
4 / 8 |
Pojemność |
cm3 |
2925 |
Maks. moment obrotowy |
Nm |
300,0 |
Przewyższenie momentu obrotowego |
% |
25 |
SKRZYNIA BIEGÓW |
||
Typ |
- |
4 stopnie w 3 zakresach |
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) |
- |
12/12 |
Rewers |
- |
Mechaniczny (SynchroShuttle) |
Prędkość maksymalna |
km/h |
30 |
WAŁEK ODBIORU MOCY |
||
Typ |
-- |
Zależny / niezależny |
Obroty WOM |
obr./min |
540/1000 |
Sterowanie |
- |
Mechaniczne |
HYDRAULIKA |
||
Typ |
-- |
Mechaniczna |
Wydajność pompy hydrauliki |
l/min |
50 |
Szybkozłącza hydrauliczne |
- |
4+1 lub 2+1 |
TYLNY TUZ |
||
Typ |
- |
Kategoria II |
Max. udźwig |
kN |
18 |
KABINA |
||
Siedzenie kierowcy |
- |
Mechaniczne, amortyzowane z pasem bezpieczeństwa |
Ogrzewanie / Klimatyzacja |
- |
Standard / na życzenie |
Kierownica |
- |
Regulowana w 1 płaszczyźnie |
PODWOZIE |
||
System napędowy |
- |
4WD |
Układ hamulcowy |
- |
Hydrauliczny ze wspomaganiem i załączaniem przedniej osi |
Pojemność zbiornika paliwa |
l |
80 |
Przednie błotniki |
- |
Stałe |
POZOSTAŁE PARAMETRY |
||
Masa własna¹ |
kg |
2960 - 3645 |
Technicznie dozwolona maks. masa całkowita |
kg |
4300 |
Maks. Długość / Szerokość / Wysokość |
mm |
4511 / 2241 / 2586 |
Rozstaw osi |
mm |
2 210 |
Typ ciągnika: | Rolnicze |
Moc silnika: | 51 - 100 KM |